ЗАТВЕРДЖЕНО Наказом голови Чернігівського районного суду від 19 грудня 2012 року № 4-од |
ПРАВИЛА
внутрішнього трудового розпорядку для працівників Чернігівського районного суду Запорізької області
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Відповідно до Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.
Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Кожна людина має право рівного доступу до державної служби в своїй країні.
Відповідно до статті 4 Закону України “Про державну службу” право на державну службу мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, місця проживання
2. Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників Чернігівського районного суду Запорізької області (надалі Правила) розроблено відповідно до Кодексу законів про працю України, Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, Типових правил внутрішнього трудового розпорядку, інших нормативно-правових актів. Правила мають загальний характер, є обов'язковими для виконання всіма суддями та працівниками апарату суду.
3. Метою Правил є забезпечення трудової дисципліни, раціонального використання робочого часу, підвищення якості й продуктивності праці шляхом створення необхідних умов для нормальної високопродуктивної роботи, свідомого і сумлінного виконання працівниками своїх трудових обов'язків.
4. Для державних службовців, які працюють в суді, Правила встановлено з урахуванням Закону України “Про державну службу”.
5. Усі питання, пов'язані із застосуванням Правил, вирішуються головою суду та керівником апарату суду в межах наданих їм актами законодавства повноважень.
II. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ І ЗВІЛЬНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ
6. Працівники реалізують своє право на працю шляхом укладання трудового договору в установленому законом порядку.
Призначення на посади та звільнення з посад працівників здійснюється відповідно до Конституції України, Закону України “Про судоустрій і статус суддів”, Закону України “Про державну службу”, діючого трудового законодавства.
7.На посади суддів особи призначаються та звільняюся відповідно до порядку, визначеному Законом України “Про судоустрій і статус суддів”. Наказ про зарахування до штату суду на посаду судді видає голова суду на підставі указу Президента України або постанови Верховної Ради України.
8. Працівники приймаються на роботу за трудовими договорами, на посади державних службовців особи призначаються на конкурсній основі, крім випадків, коли законами України передбачено інше.
Особи, які вперше призначаються на посаду державного службовця, приймають Присягу державного службовця відповідно до статті 17 Закону України "Про державну службу".
9. Під час укладення трудового договору громадяни зобов'язані подати:
• паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
• трудову книжку, оформлену у встановленому порядку;
• диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку;
• довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру, а також копії цих документів.
Військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил України, Служби безпеки України, Прикордонних військ України, Цивільної оборони України, Управління охорони вищих посадових осіб України, інших військових формувань, створених відповідно до законодавства України, та військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил Збройних Сил держав-учасниць СНД, подають військовий квиток та його копію.
Особи, які претендують на зайняття посад державних службовців, крім перелічених, зобов'язані подати ще й такі документи:
• особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками та фотокарткою розміром 4 х
• декларацію про доходи, зобов'язання фінансового характеру та майновий стан щодо себе та членів своєї сім'ї за попередній рік;
• документи про науковий ступінь, вчене звання, підвищення кваліфікації та їх копії;
• підписане претендентом попередження про встановлені законодавством України обмеження, пов'язані з прийняттям на державну службу та її проходженням, а також документ про ознайомлення із Загальними правилами поведінки державного службовця;
• направлення на роботу (для магістрів державного управління і випускників вищих навчальних закладів) у разі, якщо таке направлення видавалось.
Під час укладання трудового договору забороняється вимагати від осіб, які поступають на роботу, відомості та документи, подання яких не передбачено чинним законодавством України.
10. Прийом на роботу працівників апарату суду оформляється наказом керівника апарату, який оголошується працівнику під розписку. Під час укладення трудового договору може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути зазначена в наказі про прийняття на роботу. Відповідно до ст. 18 Закону України “Про державну службу” під час прийняття на державну службу може встановлюватися випробування строком до шести місяців.
Строк випробування під час прийняття на роботу робітників не може перевищувати одного місяця, а під час прийому на роботу інших категорій працівників строк випробування не може перевищувати трьох місяців, а в окремих випадках, за погодженням з відповідним комітетом профспілки, - шести місяців.
11. До початку роботи керівник апарату зобов'язаний:
• роз'яснити працівникові його права й обов'язки та істотні умови праці, наявність на робочому місці, де він працюватиме, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства;
• ознайомити працівника з Правилами внутрішнього трудового розпорядку та посадовою інструкцією під розписку;
• визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;
• проінструктувати працівника щодо техніки безпеки, протипожежної охорони та інших правил з охорони праці.
12. На осіб, які пропрацювали понад п'ять днів, оформляються трудові книжки. Ведення трудових книжок здійснюється згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін'юсту і Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року N58. Трудові книжки працівників зберігаються як документи суворої звітності в кадровій службі суду. Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника кадрової служби суду.
13. Припинення трудового договору може мати місце лише на підставах, передбачених чинним законодавством.
Працівник має право розірвати трудовий договір за своєю ініціативою, попередивши керівника апарату письмово за два тижні.
У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (переїзд на нове місце проживання; переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість; вступ до навчального закладу;неможливість проживання у даній місцевості, підтверджена медичним висновком; вагітність; догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною-інвалідом; догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку або інвалідом І групи; вихід на пенсію; прийняття на роботу за конкурсом, а також з інших поважних причин), власник або уповноважений ним орган повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.
14. Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу допускається у випадках, передбачених чинним законодавством України.
15. Крім загальних підстав розірвання трудового договору, передбачених Кодексом законів про працю України, державна служба припиняється у разі:
1) порушення умов реалізації права на державну службу;
2) недотримання пов'язаних із проходженням державної служби вимог, передбачених статтями 16 і 16-1 Закону України “Про державну службу”;
3) досягнення державним службовцем граничного віку проходження державної служби;
4) виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню державного службовця на державній службі;
5) відмови державного службовця від прийняття або порушення Присяги, передбаченої статтею 17 цього Закону України "Про державну службу";
6) притягнення державного службовця до кримінальної або адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення, пов’язані з порушенням обмежень, передбачених Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції".
16. Припинення трудового договору оформлюється наказом керівника апарату суду.
17. В день звільнення керівник апарату суду зобов'язаний видати працівнику його трудову книжку із занесеним до неї записом про звільнення та провести з ним остаточний розрахунок. Записи про звільнення в трудову книжку повинні заноситися в точній відповідності з формулюванням чинного законодавства та з обов'язковим посиланням на відповідну норму закону. Днем звільнення вважається останній день роботи.
III. ОСНОВНІ ПРАВА Й ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ
18. Працівники Чернігівського районного суду Запорізької області, мають право:
1) користуватись правами і свободами, які гарантуються громадянам Конституцією України та законами України;
2) брати участь у розгляді питань і прийнятті рішень у межах своїх повноважень;
3) на повагу особистої гідності, справедливого і шанобливого ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;
4) вимагати затвердження керівником чітко визначеного обсягу службових повноважень за посадою;
5) на оплату праці залежно від посади, яку вони займають, рангу, який йому присвоюється, досвіду та стажу роботи;
6) на здорові, безпечні та належні для високопродуктивної роботи умови праці;
7) захищати свої законні права та інтереси у вищих державних органах та в судовому порядку.
Працівники мають також інші права відповідно до чинного законодавства України.
19. Працівники Чернігівського районного суду зобов’язані:
1) дотримуватись Конституції України та інших актів законодавства України;
2) не допускати порушень прав і свобод людини та громадянина;
3) сумлінно виконувати свої службові обов'язки, проявляти ініціативу і творчість, постійно вдосконалювати організацію своєї роботи;
4) виконувати свої посадові обов'язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильності до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій;
5) шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби;
6) забезпечувати, щоб матеріальні та фінансові ресурси, які йому доручені, використовувались раціонально, ефективно та економно;
7) постійно поліпшувати стан відповідності своїх умінь, знань і навичок функціям та завданням займаної посади, підвищувати свій професійний, інтелектуальний та культурний рівень за освітньо-професійними програмами та шляхом самоосвіти;
8) своєчасно і точно виконувати рішення органів державної влади чи посадових осіб, розпорядження і вказівки своїх керівників;
9) діяти в межах своїх повноважень; у разі одержання доручення, яке суперечить чинному законодавству, державний службовець зобов'язаний невідкладно в письмовій формі повідомити про це керівника, який дав доручення, а в разі наполягання на його виконанні - повідомити вищу за посадою особу;
10) виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки;
11) суворо дотримуватись вимоги щодо заборони паління в приміщеннях (на робочих місцях, в кабінетах та у місцях загального користування) Чернігівського районного суду.
Працівники виконують також інші обов'язки відповідно до чинного законодавства України.
20. Коло обов'язків, що їх виконує кожен працівник за своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається посадовими інструкціями, затвердженими в установленому порядку, довідником типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців.
IV. ОСНОВНІ ОБОВ'ЯЗКИ КЕРІВНИЦТВА (ГОЛОВИ СУДУ, КЕРІВНИКА АПАРАТУ, ЗАСТУПНИКА КЕРІВНИКА АПАРАТУ)
21. Голова суду:
1) представляє суд як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;
2) контролює ефективність діяльності апарату суду, вносить начальнику територіального управління Державної судової адміністрації України подання про призначення на посаду керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду та про звільнення їх з посад, а також про застосування до керівника апарату суду, його заступника заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;
3) видає на підставі акта про призначення (обрання) суддею чи звільнення судді з посади відповідний наказ;
4) повідомляє Вищу кваліфікаційну комісію суддів України про наявність вакантних посад у суді;
5) забезпечує виконання рішень зборів суддів суду;
6) контролює ведення в суді судової статистики, дбає про інформаційно-аналітичне забезпечення суддів з метою підвищення якості судочинства;
7) забезпечує виконання вимог щодо підвищення кваліфікації суддів суду;
8) здійснює інші повноваження, визначені законом.
22. Керівник апарату:
1) призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення;
2)здійснює безпосереднє керівництво апаратом суду, забезпечує організованість та злагодженість у роботі підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду щодо організаційного забезпечення діяльності суду;
3) взаємодіє з територіальним управлінням державної судової адміністрації в Запорізькій області, правоохоронними та іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, з іншими установами й організаціями, засобами масової інформації з питань забезпечення діяльності суду;
4) організовує ведення діловодства в суді відповідно до чинного законодавства;
5) організовує складання проектів планів роботи суду, погоджує їх, організовує контроль за ходом їх виконання;
6) координує здійснення організаційних заходів щодо підготовки апаратних та оперативних нарад, виконання інших завдань;
7) за дорученням голови суду проводить апаратні та оперативні наради, організовує розробку службових розпоряджень, інструкцій тощо;
8) організовує спільну роботу працівників апарату суду в ході підготовки необхідних матеріалів у разі віднесення питань до компетенції декількох підрозділів, працівників апарату суду;
9) здійснює заходи щодо забезпечення належного матеріального та соціального забезпечення суддів та працівників апарату суду, медичного обслуговування та санаторно-курортного лікування, забезпечення благоустроєним житлом;
10) здійснює заходи щодо забезпечення належних умов діяльності суддів та працівників апарату суду, умов оплати їх праці, належного фінансування суду, інформаційно-нормативного забезпечення судової діяльності;
11) організовує розробку і подання на затвердження штатного розпису витрат на утримання суду;
12) подає на розгляд голови суду пропозиції щодо структури, чисельності та штатного розпису апарату суду;
13) здійснює безпосереднє керівництво діяльністю кадрової служби, забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в апараті суду; контролює стан цієї роботи, а також ведення кадрового діловодства в суді;
14) узагальнює практику роботи з кадрами, вносить голові суду пропозиції щодо її вдосконалення;
15) проводить аналіз даних судової статистики за відповідні звітні періоди.
16) несе персональну відповідальність за функціонування автоматизованої системи документообігу в суді .
17) здійснює методичне керівництво проведенням конкурсного відбору на посади державних службовців апарату суду, атестації та щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків і завдань;
18) організовує роботу з навчання та підвищення кваліфікації працівників апарату суду, внесення замовлення щодо потреб підготовки спеціалістів для апарату суду до відповідних органів;
19) уживає заходів організаційного характеру для підтримання приміщення суду у стані, придатному для належного його функціонування, проведення капітального та поточного ремонтів, технічного оснащення приміщень, створення безпечних та комфортних умов для працівників та осіб, які перебувають у суді, забезпечує наявність необхідних ресурсів та оргтехніки, безперебійне її функціонування;
20) здійснює організаційне забезпечення ведення судової статистики, діловодства, обліку та зберігання судових справ, належного ведення архіву, кодифікації та роботи бібліотеки суду, а також планово-фінансової та бухгалтерської роботи, обслуговування рахунків в установах банку;
21) контролює роботу судових розпорядників;
22) забезпечує зберігання та використання штампів і печаток суду, товарно-матеріальних цінностей та документації суду;
23) забезпечує виконання та необхідне дотримання правил охорони праці та протипожежної безпеки, дотримання працівниками суду правил внутрішнього трудового розпорядку;
24) вносить пропозиції голові суду щодо удосконалення організації діяльності суду;
25) затверджує положення про канцелярію суду;
26) здійснює інші повноваження з організації роботи апарату суду щодо забезпечення діяльності суду;
27) виконує інші доручення голови суду.
23. Голова суду та керівник апарату зобов’язані:
1) під час укладення трудового договору роз'яснити працівникові суду його права і обов'язки, поінформувати про умови праці та розмір заробітної плати;
2) належним чином організувати працю та забезпечити кожного працівника робочим місцем; створити для працівників здорові та безпечні умови праці;
3) забезпечувати працівників обчислювальною та іншою технікою, необхідними для роботи матеріалами і приладдям;
4) затвердити чітко визначений обсяг службових повноважень за посадою кожного працівника;
5) контролювати виконання працівниками вимог законодавства, правил внутрішнього трудового розпорядку, створювати умови для зацікавленості працівників у результатах особистої праці, застосовувати до порушників дисципліни заходи дисциплінарного впливу;
6) неухильно дотримуватись вимог чинного законодавства про працю, правил з охорони праці;
7) постійно вдосконалювати організацію роботи суду, забезпечувати підвищення кваліфікації та професійної майстерності працівників;створювати умови для ефективного використання робочого часу, підтримувати та розвивати ініціативу та активність працівників;
8) створювати умови для ефективного використання робочого часу, підтримувати та розвивати ініціативу та активність працівників.
V. РОБОЧИЙ ЧАС І ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ. ЧАС ВІДПОЧИНКУ
25. Нормальна тривалість робочого часу працівників суду не може перевищувати 40 годин на тиждень. Установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями - суботою та неділею.
Напередодні святкових та неробочих днів, що визначені статтею 73 КЗпП України, тривалість роботи працівників скорочується на одну годину.
Графік роботи Чернігівського районного суду Запорізької області:
Робочі дні :
Понеділок – четвер : з 08 – 00 год. до 17 – 00 год.
П’ятниця : з 08 – 00 год. до 15 год. – 45 хв.
Обідня перерва : з 12 – 00 год. до 12 год. – 45 хв.
Вихідні дні : субота, неділя.
26. Працівникам надається щодня перерва для відпочинку та харчування. Перерва не включається в робочий час.
Працівники використовують час перерви на свій розсуд, на цей час вони можуть відлучатись з місця роботи.
27. Надурочна робота та робота у вихідні та святкові дні, як правило, не допускається. Залучення працівників до надурочної роботи, роботи у вихідні, святкові та неробочі дні провадиться у випадках та за умов, передбачених чинним законодавством, за письмовим наказом керівника.
Робота у святкові, неробочі та вихідні дні компенсується відповідно до чинного законодавства.
Для виконання невідкладної і непередбаченої роботи державні службовці зобов'язані за розпорядженням керівника з'являтися на службу у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до чинного трудового законодавства.
28. Працівникам надаються відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати відповідно до чинного законодавства України та затвердженого графіку. Графік складається з урахуванням необхідності забезпечення нормальної діяльності суду та особистих інтересів працівників і можливості їх відпочинку, затверджується головою суду кожен календарний рік не пізніше 15 січня. Графік доводиться до відома всіх працівників.
Надання відпусток працівникам апарату суду оформляється наказом керівника апарату, суддям наказом голови суду.
На прохання працівника щорічна відпустка може надаватись частинами, за умови, що її основна безперервна частина становитиме не менше 14 календарних днів.
29. Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менше 24 календарних днів. Працівникам - державним службовцям надається щорічна основна відпустка тривалістю 30 календарних днів з виплатою допомоги на оздоровлення у розмірі середньомісячного заробітку. В разі наявності стажу державної служби понад 10 років державному службовцю надається щорічна додаткова оплачувана відпустка за вислугу років на державній службі тривалістю до 15 календарних днів у порядку, встановленому законодавством. Працівникам надаються також інші щорічні додаткові відпустки відповідно до чинного законодавства. За сімейними обставинами працівнику може надаватись відпустка без збереження заробітної плати строком до 15 календарних днів на рік.
30. Суддям надається щорічна основна та за наявності відповідного стажу додаткова відпустка відповідно до ЗУ “Про судоустрій і статус суддів”. Надання відпусток суддям оформляється наказом голови суду.
31. Забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд.
32. За рішенням керівника апарату, в зв’язку з виробничою необхідністю державні службовці можуть бути відкликані з відпустки. Частина невикористаної відпустки, яка залишилася, надається державному службовцю в будь-який інший час відповідного року чи приєднується до відпустки у наступному році.
Відкликання зі щорічної відпустки інших категорій працівників допускається за згодою працівника лише для відвернення стихійного лиха, виробничої аварії або негайного усунення їх наслідків, для відвернення нещасних випадків, простою, загибелі або псування майна підприємства з додержанням вимог частини шостої статті 79 КЗпП України та в інших випадках, передбачених законодавством.
У разі відкликання працівника зі щорічної відпустки його працю оплачують з урахуванням тієї суми, що була нарахована на оплату невикористаної частини відпустки.
33. Працівникам, які навчаються у вищих навчальних закладах, навчальних закладах післядипломної освіти та аспірантурі, надаються додаткові оплачувані відпустки у зв'язку з навчанням, відповідно до ст.15 Закону України “Про відпустки”.
VI. ЗАОХОЧЕННЯ ЗА УСПІХИ В РОБОТІ
34. За зразкове виконання своїх обов'язків, тривалу і бездоганну роботу, новаторство у праці й інші досягнення в роботі можуть застосовуватись такі заохочення:
• оголошення подяки;
• преміювання;
• нагородження почесною грамотою.
Державним службовцям за сумлінну безперервну працю, зразкове виконання трудових обов'язків видається грошова винагорода в розмірі та порядку, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
За особливі заслуги державні службовці представляються до державних нагород та присвоєння почесних звань.
35. Працівникам, які успішно і сумлінно виконують свої трудові обов'язки, надаються в першу чергу переваги та соціальні пільги в межах повноважень і за рахунок коштів суду. Таким працівникам надається також перевага під час просування по службі.
36. Заохочення оголошуються в наказі керівника, доводяться до відома працівника або всього колективу і заносяться до трудової книжки працівника.
VII. СТЯГНЕННЯ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ
37. За порушення трудової дисципліни, цих Правил до працівника може бути застосовано один з таких заходів стягнення:
• догана;
• звільнення.
Звільнення як дисциплінарне стягнення, може бути застосоване відповідно до пунктів 3, 4, 7, 8 статті 40 та статті 41 Кодексу законів про працю України. До державних службовців за невиконання чи неналежне виконання службових обов'язків, перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов'язаних із проходженням державної служби, а також за вчинок, який ганьбить його як державного службовця, або дискредитує судову систему можуть застосовуватись і такі заходи дисциплінарного впливу:
• попередження про неповну службову відповідність;
• затримка до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду відповідно до ст.14 ЗУ “Про державну службу”.
38. Дисциплінарні стягнення застосовуються керівником апарату та оформляються наказом, який оголошується працівникові під розписку у триденний термін з дня видачі наказу.
39. Перед застосуванням дисциплінарного стягнення керівник апарату, відповідно до ст.149 КЗпП України повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмових пояснень. У разі відмови працівника дати письмові пояснення складається відповідний акт.
40. Дисциплінарні стягнення застосовуються безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, без урахування часу звільнення працівника від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.
Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку. За кожне порушення трудової дисципліни накладається лише одне дисциплінарне стягнення.
41. Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення. Якщо працівник не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, стягнення може бути зняте до закінчення одного року. Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.
VIII. ВИКОРИСТАННЯ ПРИМІЩЕНЬ СУДУ
42.Службові приміщення використовуються за функціональним призначенням. Відповідальність за використання приміщень покладається на керівництво суду.
43.Вхід відвідувачів з великогабаритними речами (крім жіночих сумочок, барсеток, папок та портфелів) – заборонений.
IX. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН
44. В приміщенні суду на дошці оголошень вивішується графік прийому громадян керівництвом суду.
45. Прийом громадян фіксується в спеціально заведених журналах та здійснюється з дотриманням вимог Закону України “Про звернення громадян” та Інструкції з діловодства.
X. КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРАВИЛ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЇХ ПОРУШЕННЯ
46. Контроль за виконанням Правил покладається на голову суду та керівника апарату.
47. Працівники суду за невиконання без поважних причин обов'язків, покладених на них цими Правилами притягуються до дисциплінарної відповідальності відповідно до чинного законодавства (Розділ VII цих Правил).
48. Ознайомлення працівників з Правилами внутрішнього трудового розпорядку проводиться під розписку.